7 prostych medytacji na start

­čĹő Witaj! Je┼╝eli chcesz rozpocz─ů─ç swoj─ů przygod─Ö z medytacj─ů, to idealnie trafi┼ée┼Ť!

Poni┼╝ej znajdziesz kr├│tk─ů medytacj─Ö na ka┼╝dy dzie┼ä. Zapraszamy Ci─Ö do codziennej praktyki w domowym zaciszu ­čžśÔÇŹÔÖÇ´ŞĆ

Dzięki temu poznasz różne rodzaje medytacji i przekonasz się jak medytacja wpływa na Twoje ciało i umysł.

­čĹë Co mo┼╝esz zyska─ç?

  • Spokojny umys┼é
  • Zrelaksowane cia┼éo
  • Lepsza koncentracja
  • Wi─Öksza odporno┼Ť─ç na stres
  • i wiele wi─Öcej (sprawd┼║ korzy┼Ťci z medytacji)

A teraz zaczynamy!

Dzień 1. Medytacja oddechu [5 minut]

Medytacja oddechu┬ájest naj┼éatwiejsz─ů technik─ů medytacji, kt├│ra przynosi niezwyk┼ée korzy┼Ťci. Pomo┼╝e Ci ona uzyska─ç stan┬ár├│wnowagi┬ámi─Ödzy cia┼éem a umys┼éem oraz odnale┼║─ç harmonie i balans w codziennym ┼╝yciu.

Dla nas jest to┬ápodstawowa technika medytacji, kt├│r─ů stosujemy codziennie. Jest to idealna medytacja zar├│wno dla pocz─ůtkuj─ůcych, jak i zaawansowanych. Medytacja to trening umys┼éu, kt├│ry pomaga zwi─Ökszy─ç swoj─ů ┼Ťwiadomo┼Ť─ç i klarowno┼Ť─ç umys┼éu. Dzi─Öki temu mo┼╝emy by─ç bardziej efektywni, spokojni i szcz─Ö┼Ťliwi w ┼╝yciu.

Dzień 2. Skanowanie ciała [5 minut]

Medytacja skanowania cia┼éa (bodyscan) to ─çwiczenie uwa┼╝no┼Ťci zwi─ůzane z praktyk─ů mindfulness. To┬ápopularny rodzaj┬ámedytacji zwi─ůzany ze skanowaniem swojego cia┼éa.┬áPolega na przygl─ůdaniu si─Ö ka┼╝dej cz─Ö┼Ťci cia┼éa po kolei i bez oczekiwa┼ä.

Efektem ubocznym może być bardzo głęboki relaks, ale najważniejszy jest spokojny i zbalansowany umysł. Ta medytacja bardzo pomaga go rozwijać.

Dzień 3. Medytacja na koncentracje [10 minut]

Medytacja na koncentracje┬áprzynosi spok├│j i zwi─Öksza nasz─ů efektywno┼Ť─ç. Nasz umys┼é dzia┼éa wtedy wydajniej. Nie jeste┼Ťmy wi─Ö┼║niami swojego umys┼éu, ale sami decydujemy, na co po┼Ťwi─Öcamy swoj─ů uwag─Ö. A od tego zale┼╝y ca┼ée nasze ┼╝ycie.

Koncentracja to utrzymanie uwagi na jednym obiekcie przez dłuższy czas. W tej medytacji będzie to oddech.

Dzień 4. Medytacja mindfulness [15 minut]

Medytacja uwa┼╝no┼Ťci┬á(mindfulness) to jedna z najbardziej relaksuj─ůcych medytacji. To skupienie si─Ö na tu i teraz i odczuwanie tego, co odczuwamy naszymi zmys┼éami. Dowiedz si─Ö wi─Öcej,┬áczym jest mindfulness.

W tej medytacji do┼Ťwiadczysz wszystkich swoich┬á5 zmys┼é├│w takich jak wzrok, s┼éuch, dotyk, smak i w─Öch. B─Ödziesz odczuwa┼é ka┼╝dy zmys┼é po kolei. Pomo┼╝e Ci to uspokoi─ç umys┼é i zrelaksowa─ç cia┼éo. Dzi─Öki tej medytacji mo┼╝esz pe┼éniej do┼Ťwiadcza─ç swojego ┼╝ycia i odczuwa─ç wi─Öcej harmonii.

Dzie┼ä 5. Medytacja wdzi─Öczno┼Ťci [13 minut]

Nie ka┼╝dy wie, ┼╝e odczuwanie szcz─Ö┼Ťcia i rado┼Ťci w ┼╝yciu, mo┼╝na trenowa─ç. Jedn─ů z bardzo pomocnych praktyk jest medytacja wdzi─Öczno┼Ťci.

Najpierw wykonasz kr├│tk─ů relaksacj─Ö, potem skupisz si─Ö na okolicy serca, bo to w┼éa┼Ťnie tam powstaje odczucie wdzi─Öczno┼Ťci. Nast─Öpnie b─Ödziesz praktykowa─ç wdzi─Öczno┼Ť─ç – to naprawd─Ö proste ­čśë

Dzień 6. Medytacja na uspokojenie [10 minut]

Medytacja na uspokojenie pomoże Ci się zrelaksować oraz wprowadzi Twoje ciało i umysł w stan harmonii.

Ta kr├│tka medytacja trwaj─ůca jedynie 10 minut to czas na odpoczynek i odnalezienie wewn─Ötrznego spokoju. Poprzez skupienie na oddechu uwolnisz zb─Ödne troski i napi─Öcie, a skupienie na swoim ciele pomo┼╝e Ci si─Ö efektywnie zrelaksowa─ç.

Dzie┼ä 7. Medytacja „Tu i teraz” ÔÇö do┼Ťwiadcz mocy uwa┼╝nej obecno┼Ťci [10 minut]

W tej medytacji b─Ödziesz praktykowa┼é otwart─ů uwa┼╝no┼Ť─ç. Tzn. nie b─Ödziesz koncentrowa┼é si─Ö na ┼╝adnym konkretnym obiekcie czy do┼Ťwiadczeniu.

Poprzez praktyk─Ö otwartego przyjmowania ka┼╝dego do┼Ťwiadczenia, tak┼╝e tego trudnego trenujemy sw├│j ÔÇ×mi─Ösie┼äÔÇŁ ┼╝yczliwo┼Ťci oraz akceptacji. Taka praktyka prze┼éo┼╝y si─Ö tak┼╝e na codzienne ┼╝ycie, gdzie zaczniemy r├│wnie┼╝ do┼Ťwiadcza─ç wi─Öcej ┼╝yczliwo┼Ťci i akceptacji.

Dzi─Ökujemy za udzia┼é w wyzwaniu! ­čÖĆ

Podzi─Ökuj tak┼╝e sobie za to, ┼╝e zadba┼ée┼Ť o siebie!

Jak si─Ö teraz czujesz? Czy zauwa┼╝asz jakie┼Ť pozytywne zmiany?

Te zmiany mog─ů by─ç bardzo subtelne, medytacja to umiej─Ötno┼Ťci, kt├│r─ů potrzebujemy trenowa─ç. Korzy┼Ťci z medytacji jest tak du┼╝o, ┼╝e my nie wyobra┼╝amy sobie ju┼╝ bez niej ┼╝ycia.

Sprawd┼║ tak┼╝e koniecznie nasz kompletny przewodnik po medytacji i wskaz├│wki jak medytowa─ç w domu ­čĆá

Najnowsze wpisy

Ela i Sylwek

Cze┼Ť─ç, witamy Ci─Ö na naszym blogu o medytacji i ─çwiczeniach oddechowych. Chcemy Ci─Ö zainspirowa─ç naszymi sposobami, dzi─Öki kt├│rym jeste┼Ťmy bardziej zdrowi i szcz─Ö┼Ťliwi.