Skanowanie ciała – medytacja prowadzona ☀ Odzyskaj swoją energię (27 min)

Spis treści

Dzisiejsza praktyka to skanowanie ciała. To idealna medytacja po pracy, która pomoże Ci się zregenerować. Intencją tej medytacji jest relaksacja i odzyskanie harmonii po pracy. Po całym dniu pracy, kiedy mocno się koncentrujemy i skupiamy na zadaniach, często możemy odczuwać zmęczenie i spadek energii. Dlatego po pracy dobrze jest poświęcić kilka minut na zestrojenie się ze sobą i odzyskanie energii. Dzięki temu pozostałą część dnia możemy spędzić bardziej świadomie i z większą uważnością na siebie i innych.

Dzięki tej medytacji prowadzonej:

☝️ zestroisz się ze swoim ciałem, emocjami oraz umysłem

☝️ zregenerujesz się po wysiłku umysłowym oraz fizycznym

☝️ poszerzysz swoją świadomość

☝️ lepiej zrozumiesz co się w Tobie dzieje i będziesz podejmował lepsze decyzje

Poniżej nagranie dostępne także na naszym kanale na YouTube.

Odzyskaj swoją energię ☀ Medytacja prowadzona - skanowanie ciała ☀

—————————————————

Zacznij efektywnie medytować. Ten kurs pomoże Ci poprawić swoje zdrowie, lepiej radzić sobie z emocjami i pełniej wykorzystać potencjał Twojego umysłu.

—————————————————

Medytacja prowadzona – skanowanie ciała

Usiądź wygodnie z wyprostowanym kręgosłupem. Rozluźnij swoje barki i ramiona, zrelaksuj swoje ciało. Jednocześnie Twoja postawa pomaga Ci zachować czujność i uważność.

Weź głęboki wdech i dłuższy wydech. Jeszcze raz. Jeżeli chcesz, możesz wydać jakiś dźwięk np. aaa i wypuścić wraz z dźwiękiem emocje i napięcia w ciele.

Zamknij oczy i skoncentruj uwagę do środka, do swojego ciała. Pozwól sobie przeznaczyć ten czas dla siebie, na zobaczenie co się dzieje w Twoim umyśle, ciele i emocjach. Pozwól sobie zharmonizować Twoje różne aspekty.

Skoncentruj uwagę na swoich stopach, na palcach stóp. Zobacz, co tam odczuwasz, poczuj swoje palce.

Przejdź teraz do śródstopia i pięt. Sprawdź jakie doznania odczuwasz w tych miejscach.

Przejdź dalej do kostek i łydek. Poczuj, co się dzieje w tych okolicach. Może czujesz coś wyrazistego albo subtelnego w tych miejscach?

Przejdź do kolan i sprawdź, jakie masz doznania.

Poczuj swoje uda, sprawdź, co tu odczuwasz. Jak wyglądałyby Twoje uda, gdybyś mógł zajrzeć do nich od środka? Jak odczuwasz wnętrze swoich ud?

Teraz przejdź dalej do swojej miednicy i poczuj okolice swoich bioder. Jak byś je czuł, gdybyś mógł je w pełni poczuć? Co tam się dzieje?

Teraz przejdź wyżej do swojego brzucha i podbrzusza. Zapytaj, czy Twój brzuch chce Ci coś przekazać. Wczuj się w odczucia płynące z Twojego brzucha.

Następnie przejdź do klatki piersiowej i zobacz co u niej słychać. Sprawdź, co czujesz i jakie doznania odczuwasz. Czy są lekkie czy ciężkie?

skanowanie ciała

Teraz poczuj dół swoich pleców. Co by Ci powiedziały, gdyby mogły Ci coś powiedzieć?

Poczuj teraz górną część pleców. Sprawdź, jak odczuwasz tę część ciała. Pozwól sobie w pełni doświadczyć to doznanie. Nieważne, czy doznanie jest przyjemne, czy nieprzyjemne.

Teraz przejdź do swoich dłoni. Poczuj najpierw prawą dłoń, prawe przedramię, łokieć, ramię i bark. Poczują całą prawą rękę i zobacz, jak się ma. Przejdź teraz do lewej dłoni. Poczuj palce, lewy nadgarstek, przedramię, łokieć, ramię i bark. Poczuj teraz całą lewą rękę. Czy chciałaby ona coś Ci przekazać? Jak ją postrzegasz?

Poczuj teraz swoją szyję. Jakie doznania z niej płyną? Jak ją odczuwasz?

Teraz przejdź do swojej twarzy. Poczuj swoją szczękę, twarz i cały przód głowy. Poczuj czoło, policzki i sprawdź, jakie masz doznania. Pozwól doświadczeniu być takie, jakie jest. Poczuj teraz swój tył głowy. Zobacz, jak go postrzegasz. Co chce Ci przekazać?

Poczuj teraz całą swoją głowę. Jak ją odczuwasz? Pozwól być temu doświadczeniu takie, jakie jest.

Postaraj się teraz uwagą objąć całe swoje ciało od stóp aż do głowy. Przez nogi, biodra, brzuch, plecy, ręce, szyję aż po czubek głowy. Jak postrzegasz teraz swoje ciało? Jak je odczuwasz?

Skanowanie ciała pomaga nawiązać lepszy kontakt ze swoim ciałem. Po całym dniu pracy w Twoim ciele prawdopodobnie sporo się dzieje.

skanowanie ciała relaksacja

Sprawdź teraz co dzieje się w Twoim umyśle. Jakie pojawiają się myśli, pozwól im pojawiać się i odchodzić. Daj im przestrzeń, by mogły być takie, jakie są. Nie podążaj jednak za nimi, a Twój umysł będzie się wyciszał i stanie się spokojniejszy.

Skieruj teraz uwagę na swoje emocje. Zobacz, co czujesz. Jakie emocje pojawiają się teraz w Twoim ciele. Jaka jest najbardziej intensywna emocja, jaką odczuwasz, a jaka najbardziej subtelna? Może te emocje są bardzo różnorodne?

Pozwól sobie doświadczyć swoich emocji i doznać z ciała. Zauważaj też swoje myśli, jednocześnie czując ciało i emocje. Dzięki obejmowaniu równocześnie wiele aspektów siebie harmonizujesz te aspekty. Dzięki temu możesz lepiej siebie rozumieć i podejmować lepsze dla siebie dedycji. Pojawia się więcej wyrozumiałości dla siebie.

Pozostań w neutralności, akceptacji i nie oceniaj tego, co się w Tobie pojawiło. Dzięki medytacji możemy zobaczyć nieprzyjemne doznania i dialog wewnętrzny. Jednak jak damy temu uwagę, to wtedy może pojawić się więcej spokoju i harmonii. Wynikają one po prostu z bycia ze sobą. Dlatego praktykuj tę medytację regularnie, a Twoje efekty będą bardziej wyraźnie.

Zapraszam także do nagrania Eli medytacja mindfulness, która także zawiera skanowanie ciała.

Zachęcam do polubienia naszego fanpage’a na Facebooku.

Podziel się swoim doświadczeniem z tej praktyki. Jeżeli masz jakieś pytanie lub wątpliwości to także daj znać w komentarzu!

Do zobaczenia 🙂

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj darmowy kurs wdzięczności

Zmniejsz stres i odczuwaj więcej szczęścia w swoim życiu!