Medytacja prowadzona [nasze medytacje YouTube – ponad 30 nagrań]

Medytacja prowadzona to jedna z łatwiejszych form medytacji, w której jesteś prowadzony krok po kroku.

Ta forma medytacji jest bardzo dobra dla początkujących, ponieważ nie wymaga wcześniejszego nauczenia się techniki medytacyjnej. Część odpowiedzialności za jakość medytacji spoczywa na osobie prowadzącej sesje.

Poniżej znajdziesz nasze medytacje prowadzone. 

Medytacja prowadzona medytacje youtube

Warto pamiętać, że ten rodzaj medytacji nie jest tym samym co medytacja przeprowadzona samodzielnie. Praktykując medytację prowadzoną – ćwiczymy w mniejszym stopniu samoświadomość oraz samokontrolę. Plusem medytacji prowadzonych jest jednak ich łatwość — nie zawsze łatwo jest nam zmotywować się do samodzielnej praktyki lub czasami brakuje nam pewności siebie, jeżeli chodzi o samodzielną praktykę medytacyjną.

Zdecydowanie warto korzystać z medytacji prowadzonych, ponieważ, poszerzają one nasze spojrzenie na samych siebie oraz pozwalają odnaleźć więcej harmonii w swoim życiu. Polecamy medytacje na stres i medytacje życzliwości.

Koniecznie dajcie nam znać, jak Wam się podobają nagrane przez nas medytacje. Poniżesz znajdziesz nasze medytacje YouTube.

Wybierz cel medytacji

Najnowsze medytacje Youtube

Znaczenie i pochodzenie medytacji prowadzonej

Medytacja prowadzona jest w dużej mierze zjawiskiem współczesnych czasów. Jest to najłatwiejszy sposób na rozpoczęcie medytacji. Wybierając medytacje prowadzone, możesz znaleźć praktyki pochodzące z różnych tradycji.

Praktyka medytacji wymaga pewnej dawki determinacji i siły woli. W przeszłości ludzie, którzy byli zaangażowani w medytację, byli bardziej w nią zaangażowani, a także mieli silne ideały, które napędzały ich motywację. Ich życie było także prostsze, mniej rozrywkowe.

Żyjemy teraz w zupełnie innych czasach. Nasze życie jest wypełnione różnymi zadaniami. Rozpraszacze naszej uwagi są wszędzie, a medytacja jest często traktowana jako sposób na poprawę zdrowia, poprawę wydajności lub rozwój osobisty.

Z tych powodów medytacje prowadzone są bardzo użyteczne. Są świetną pomocą szczególnie w początkowej praktyce, pomagają eksperymentować z różnymi technikami oraz pomagają utrzymać uwagę na medytacji.

medytacja prowadzona medytacje youtube

Medytacja prowadzona – jak medytować?

Medytacja prowadzona zwykle jest w formie audio, a czasem audio i wideo. Każda medytacja prowadzona będzie należeć do jednej z poniższych kategorii (oczywiście z pewnym nakładaniem się).
  • Tradycyjne medytacje — w przypadku tego typu nagrań audio głos nauczyciela jest po prostu „ilustrujący” lub „kieruje” Twoją uwagę, tak abyś był w stanie medytacyjnym; w takich nagraniach jest więcej ciszy niż głosu i często nie ma muzyki. Przykładami są Thich Nhat Hanh i Tara Brach, którzy są zakorzenieni w autentycznych praktykach buddyjskich. Celem tych nagrań jest rozwinięcie i pogłębienie samej praktyki ze wszystkimi korzyściami, które się z nią wiążą.
  • Prowadzona wizualizacja — ten rodzaj medytacji wykorzystuje moc wyobraźni i wizualizacji naszego mózgu. W tej kategorii medytacji wyobrażasz sobie obiekty, byty, scenerie lub podróż. Celem jest zwykle uzdrowienie lub relaksacja.
  • Relaks i skanowanie ciała — tego typu nagrania pomagają osiągnąć głęboki relaks w całym ciele. Zwykle tym nagraniom towarzyszy kojąca muzyka instrumentalna lub dźwięki natury. W jodze ten typ praktyki nazywany jest Joga Nidra. Celem jest relaks i spokój. Zobacz Skanowanie ciała.
  • Afirmacje — zwykle tego typu nagranie zawiera elementy relaksacji oraz prowadzonej wizualizacji. Celem tych medytacji jest kształtowanie pożądanych wzorców mentalnych w twoim umyśle. Zobacz Afirmacje dla kobiet.
  • Dudnienia różnicowe (eng. Binaural Beats) – dudnienia różnicowe zostały pierwotnie odkryte w 1839 r. przez fizyka Heinricha Wilhelma Dove. Odkrył, że kiedy sygnały o dwóch różnych częstotliwościach są prezentowane osobno, po jednym do każdego ucha, mózg wykrywa odchylenie fazowe między częstotliwościami i próbuje pogodzić tę różnicę.
    Często ten fakt wykorzystuje się do generowania fal alfa (10 Hz), czyli fal mózgowych związanych z początkowymi fazami medytacji. Prowadzone są badania naukowe nad tym, dlaczego i jak działają dudnienia różnicowe.

Czy ta praktyka jest dla Ciebie?

Jeśli czujesz, że tradycyjna medytacja jest nieco zbyt trudna lub nie masz pewności, od czego zacząć, medytacje prowadzone mogą być sposobem na rozpoczęcie przygody z medytacją.
Jeśli szukasz jakiegoś bardzo konkretnego doświadczenia lub korzyści — na przykład poprawy poczucia własnej wartości, przepracowania traumy lub po prostu uwolnienia napięcia w ciele — możesz także łatwo znaleźć medytację, która ci w tym pomoże.

 

Zobacz także inne rodzaje medytacji i nasze medytacje YouTube

—————————————————

Zacznij efektywnie medytować. Ten kurs pomoże Ci poprawić swoje zdrowie, lepiej radzić sobie z emocjami i pełniej wykorzystać potencjał Twojego umysłu.

—————————————————

Udostępnij znajomym
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.