3 krótkie medytacje 1-minutowe (wdzięczność, oddech, skanowanie ciała)

Spis treści

W tym wpisie chciałam Cię zaprosić do 3 bardzo krótkich i prostych medytacji. Możesz je wykonywać praktycznie wszędzie i o każdej porze, a każda z nich zajmuje tylko 1 minutę! Krótkie medytacje to takie przypomnienie o uważności w ciągu dnia i zadbanie o swoją energię.

1. Krótka medytacja wdzięczności

Krótka 1-minutowa medytacja wdzięczności

Usiądź wygodnie i zamknij oczy.

Poczuj swoje ciało i sprawdź, co możesz zrobić, aby się jeszcze bardziej się zrelaksować? Rozluźnij swoją głowę, twarz, szyję, ramiona, ręce. Zrelaksuj plecy, klatkę piersiową, brzuch, biodra, uda, łydki i stopy.

Skieruj swoją uwagę na okolicę serca. To właśnie tu powstaje odczucie miłości i wdzięczności. 

Pomyśl teraz o kilku rzeczach, które Ci się przydarzyły dzisiaj lub wczoraj i za które możesz być wdzięczny. 

Weź głęboki wdech i spokojny, długi wydech i otwórz delikatnie oczy. Popatrz na świat z miłością i wdzięcznością. 

Zobacz także kompletny wpis, czym jest i jak działa medytacja wdzięczności.

—————————————————

Zacznij efektywnie medytować. Ten kurs pomoże Ci poprawić swoje zdrowie, lepiej radzić sobie z emocjami i pełniej wykorzystać potencjał Twojego umysłu.

—————————————————

2. Prosta medytacja oddechu

Prosta 1-minutowa medytacja oddechu

Usiądź wygodnie i zamknij oczy.

Odnajdź w sobie ciszę i spokój, która kryje się pod Twoimi myślami. Przeskanuj teraz swoje ciało, żeby zobaczyć, które miejsca w ciele możesz rozluźnić. Co możesz zrobić, aby troszkę bardziej się zrelaksować?

Weź głęboki wdech. Poczuj, jak unosi się Twój brzuch i klatka piersiowa, a następnie długi i spokojny wydech. Poczuj doznania płynące z oddechu.

Weź następny głęboki wdech i powolny wydech. Pozwól, by Twój oddech zwolnił i odnajdź swój najprzyjemniejszy rytm oddechu. Przenieś swoją uwagę na zmysły, zrelaksuj się, odczuwając doznania z oddechu i słysząc otaczające Cię dźwięki. Odczuwaj przepływające przez Ciebie życie. 

Zobacz więcej o medytacji oddechu.

3. Skanowanie ciała

1-minutowa medytacja skanowanie ciała [relaksacja]

Usiądź wygodnie i zamknij oczy.

Poświęć chwilę na to, by zrelaksować swój umysł i ciało. Zrelaksuj swoją głowę, rozluźnij twarz. Przenieś uwagę na szyję i zrelaksuj swoją szyję, zrelaksuj ramiona, ręce. Poczuj, jak ta fala relaksu dotyka Twoich pleców, klatki piersiowej, brzucha i idzie w dół po Twoich biodrach, udach, łydkach aż do palców stóp. 

Pozwól swojemu ciału się rozluźnić. Puść wszystkie myśli i troski. Zrelaksuj się. 

Weź kilka spokojnych i relaksujących oddechów. 

Zauważ w sobie odrobinę więcej spokoju i radości.

Zobacz także dłuższe skanowanie ciała.

Mam nadzieję, ze te 3 proste i krótkie medytacje były dla Ciebie przydatne. Myślę, że to ważne, aby przypominać sobie o oddechu w ciągu dnia, czy o tym co miłego nam się przydarzyło. To bardzo podnosi energię i nastraja pozytywnie na resztę dnia. Pięknego dnia!

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Otrzymaj darmowy kurs wdzięczności

Zmniejsz stres i odczuwaj więcej szczęścia w swoim życiu!