Poranna medytacja – Medytacja na dobry dzień (17 min)

Spis treści

Ta poranna medytacja pomoże Ci rozpocząć dobrze dzień. Poranek jest idealnym czasem na medytację, ponieważ przechodzisz powoli ze stanu snu do pełnego zadań i dynamicznego dnia. Nieważne, czy Twój poranek zaczyna się o 5 czy o 10 rano, poranna medytacja pomoże Ci lepiej zaplanować dzień i rozpocząć go z pozytywną intencją.

W tym wpisie znajdziesz medytację prowadzoną, a także dowiesz się dlaczego medytacja rano jest tak istotna, jak wdrożyć poranną medytację w życie i jakie przynosi korzyści.

Poranna medytacja z Sylwkiem

🔆 Poranna medytacja 🧘 - Medytacja na dobry dzień [medytacja prowadzona]

Zapraszam Cię do tej bardzo relaksującej medytacji prowadzonej. Sylwek przeprowadzi Cię przez kilka etapów w trakcie tej medytacji.

Doświadczysz w niej między innymi:

Podpowiedź: Poranna medytacja jest odpowiednia także do praktyki o innych porach dnia 🙂

—————————————————

Zacznij efektywnie medytować. Ten kurs pomoże Ci poprawić swoje zdrowie, lepiej radzić sobie z emocjami i pełniej wykorzystać potencjał Twojego umysłu.

—————————————————

Dlaczego poranna medytacja jest tak istotna

Ten czas, kiedy jeszcze nie rzuciłeś się w wir pracy ani nie przeczytałeś najnowszych wiadomości, to najlepszy moment na medytację. To czas, żeby zestroić się ze sobą i dobrze rozpocząć dzień. 

Jeżeli zaczniesz dzień od czegoś negatywnego, złe nastawienie i zmęczenie może utrzymywać się jeszcze długo. Jednak jeżeli dasz sobie chwilę i zrobisz dla siebie coś dobrego, Twój dzień może być zupełnie inny. 

Jeżeli chcesz wdrożyć medytację na stałe do swojego życia, poranek jest idealnym czasem. Dzięki temu możesz łatwo włączyć medytację do swojego codziennego porannego rytuału jak np. prysznic czy ćwiczenia fizyczne. 

Poranna medytacja pomoże odnaleźć w sobie więcej spokoju i harmonii, oraz ustalić intencje na dany dzień. Dzięki temu możesz stać się odrobinę życzliwszy dla siebie i dla innych, a to może wpłynąć bardzo pozytywnie na Twoje relacje. Nie będziesz patrzył na siebie i innych tak krytycznie, będziesz działał z większym spokojem i uważnością. 

Kiedy umysł się wycisza, pojawia się większa klarowność i pozytywne nastawienie. Kiedy czujesz się dobrze w swoim ciele, możesz poczuć się bardziej pewniej i być bardziej optymistycznie nastawiony do dzisiejszego dnia.

poranna medytacja na dobry dzień

Jak wdrożyć medytacje do porannego rytuału

Aby dodać medytację do swoich codziennych nawyków, zacznij od małych kroków. Niech to będzie coś krótkiego, co uda Ci się utrzymywać codziennie. Możesz zacząć od 5-10 minut medytacji. Poranna medytacja będzie bardziej efektywna, gdy zjesz przed nią coś lekkiego lub zrobisz ją przed śniadaniem. Pełny brzuch zmniejszy jakość Twojego skupienia. 

W badaniu z 2018 roku okazało się, że ponad 300 osób sukcesu korzysta z porannej medytacji. Jest to jedna z najważniejszych czynności ich porannego rytuału. Czasem możesz znaleźć się w innych warunkach np. w pociągu czy taksówce. Jednak i wtedy możesz wykorzystać elementy medytacji mindfulness i wykonać kilka świadomych oddechów, pomyśleć o intencji na ten dzień. Sprawdź sam, jak to wiele może zmienić.

Medytacja na dobry dzień – korzyści

Dlaczego warto zacząć dzień od medytacji?

  • zrelaksujesz się i zwiększysz swoją odpornośc na stres
  • Twój umysł stanie się bardziej spokojny i klarowny
  • poczujesz więcej wdzięczności i radości, nastroisz się pozytywnie
  • łatwiej będzie Ci podejmować lepsze dezycję
  • będziesz miał więcej życzliwości do innych, co może wpłynąć bardzo pozytywnie na Twoje relacje
  • ustalisz intencję na ten dzień

Statystyki pokazują, że wiele osób spędza nawet 1-2 godziny po obudzeniu w łóżku przeglądając Facebooka czy inne social media. Przez to bardzo rozpraszają swój umysł i zmniejszają swoją odporność na stres. 

Jeżeli zaczniesz poranek w złym humorze – nawet drobne stresujące wydarzenia jak rozlana kawa czy surowy e-mail od szefa mogą zrujnować Twój dzień. Nawet jeżeli nie wyspałeś się dobrze danego dnia, medytacja pomoże Ci się zrelaksować, wypocząć i dobrze nastroić na ten dzień. Dużo łatwiej zniesiesz stresujące sytuacje i będzie mógł być bardziej efektywny. 

Podsumowanie

Poranek jest jednym z najlepszych momentów do zaaplikowania medytacji do swojego życia. Ja medytuje codziennie rano i widzę bardzo dużo korzyści. Poświęcam na medytację ok. 30 minut rano i wiem, że jest to jeden z najlepszych sposobów na spędzenie czasu. Oczywiście zachęcam Cię, abyś zaczął nawet od 5 minut codziennie. Kiedy zauważysz efekty, sam będziesz chciał wydłużyć czas medytacji.

Nawet 5 minut medytacji może zwiększyć Twój poziom energii czy troszkę zmienić Twój sposób reakcji na bardziej życzliwy. Te zmiany mogą być bardzo subtelne, a Ty będziesz mógł zauważać ich coraz więcej. Dzięki codziennej praktyce medytacji, będziesz mógł czerpać coraz więcej korzyści z medytacji każdego dnia.

Jeżeli chcesz możesz skorzystać z medytacji prowadzonej Sylwka, innej ulubionej medytacji lub medytować w ciszy. Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie przydatny. Daj znać, jak podoba Ci się ta poranna medytacja na dobry dzień 🙂

Sprawdź także medytację wieczorną również w wykonaniu Sylwka.

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Otrzymaj darmowy kurs wdzięczności

Zmniejsz stres i odczuwaj więcej szczęścia w swoim życiu!