Wieczorna medytacja [16 min] – medytacja przed snem ?

Spis treści

Jak zrelaksować się wieczorem po całym dniu pracy? Jak puścić wszystkie napięcia i przygotować się do snu? Ta wieczorna medytacja z Sylwkiem to idealna praktyka na koniec dnia. Pomoże Ci ona oczyścić umysł, zrelaksować ciało i wzmocnić uczucie wdzięczności za dzisiejszy dzień. 

Jak przygotować się do medytacji wieczornej?

Medytacja na wieczór nie różni się tak bardzo od innych medytacji prowadzonych. Możesz ją wykonywać na siedząco np. na krześle lub poduszce do medytacji, albo na leżąco w łóżku przed samym snem.

Jeżeli siedzisz zadbaj o to, by kręgosłup był wyprostowany i aby było Ci wygodnie. Jeżeli leżysz to najlepiej połóż się na plecach i pozwól swoim dłoniom i stopom opaść swobodnie na podłogę. Bądź przygotowany na to, że w pozycji leżącej możesz bardzo łatwo zasnąć. Dlatego jeżeli nie chcesz jeszcze pójść spać, dobrym pomysłem będzie ustawienie jakiegoś łagodnego alarmu, który Cie wybudzi.

Zadbaj także o swoje otoczenie – wycisz powiadomienia lub poproś domowników o chwilę ciszy. Ważne, abyś czuł, że jest to czas tylko dla Ciebie i że możesz w pełni się zrelaksować.

„Medytacja oznacza odrzucenie naszego bagażu, odrzucenie wszystkich wcześniej przećwiczonych historii i wewnętrznego dialogu, do którego jesteśmy tak przywiązani” — Andy Puddicombe

Wieczorna medytacja 

W tej medytacji na koniec dnia Sylwek pomoże Ci przyjrzeć się temu, co teraz w Tobie się znajduje i co odczuwasz w ciele. Dzięki tej medytacji będziesz mógł to puścić i w pełni się zrelaksować. Dzięki temu zrobisz miejsce na to co nowe i pozytywne, by lepiej wypocząć i spokojnie zasnąć. Jutrzejszy dzień będziesz mógł rozpocząć bardziej pozytywnie i z większa dawką energii. 

Ta wieczorna medytacja to połączenie

  • medytacji mindfulness (tutaj akurat skanowanie ciała i obserwacja swoich myśli i emocji),
  • medytacji życzliwości 
  • medytacji wdzięczności – co wydarzyło się miłego dla Ciebie w ciągu dzisiejszego dnia?

Sylwek ma w tej medytacji wyjątkowo relaksujący głos i ja podczas tej medytacji bardzo głęboko się relaksuję. Ciekawa jestem Twoich wrażeń z tej medytacji prowadzonej.

wieczorna medytacja na wieczór
Wieczorna medytacja

Korzyści z wieczornej medytacji

Wieczorna medytacja przynosi bardzo dużo korzyści i najlepiej praktykować ją codziennie. Chyba nie ma nic bardziej relaksującego! A oto lista korzyści: 

  • głęboki i spokojny sen
  • w przypadku bezsenności – szybsze zaśnięcie
  • spokojny i bardziej klarowny umysł
  • rozluźnienie całego ciała
  • głęboka regeneracja m.in wzmocnienie układu odpornościowego
  • skupienie się na pozytywnych doświadczeniach z minionego dnia
  • większe poczucie szczęścia
  • rozwijanie w sobie empatii
  • więcej energii na następny dzień

Daj znać jak podobała Ci się wieczorna medytacja i czy czujesz się bardziej zrelaksowany. Polecam Ci także wpis medytacja na stres, gdzie znajdziesz trzy bardzo skuteczne praktyki do radzenia sobie ze stresem.

Jeżeli masz pomysł na medytację, którą moglibyśmy przygotować – daj nam znać. A tymczasem miłego wieczoru i do zobaczenia!

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj za darmo 7 medytacji na start

Zacznij swoją przygodę z medytacją, zmniejsz stres i zadbaj o swoje zdrowie!