Czy face fitness (joga twarzy) działa?

Spis treści

Postanowiłam podzielić się swoimi wskazówkami po ok. 7 letniej przygodzie z ćwiczeniami twarzy (były też przerwy) i pokazać Wam, czy te ćwiczenia rzeczywiście działają i jest sens je wykonywać.

W tym wpisie dowiesz się:

  • Jakie są 2 szkoły ćwiczeń twarzy i która według mnie jest bardziej skuteczna?
  • Czy ćwiczenia face fitness (joga twarzy) działają?
  • Jak wyglądałam przed ćwiczeniami?
  • Jakie ćwiczenia stosuje na co dzień?
  • Jak często trzeba ćwiczyć?

A także:

  • Czy osoby po 50-ce mogą stosować face fitness?
  • Czy ćwiczenia nie rozciągają skóry?
  • Czy mężczyźni też mogą ćwiczyć?

Przeczytaj więc ten artykuł do końca (lub obejrzyj poniższy filmik), aby mieć pewność, że poznasz odpowiedzi na te wszystkie pytania!

Dawniej nie lubiłam za bardzo swojej twarzy. Pomimo zawsze szczupłej sylwetki, byłam dość pulchna na twarzy. Nawet mój partner mówił na mnie “pączuszek”.

Zaczęłam więc szukać odpowiedzi na pytania:

  • Czy da się zmienić kształt swojej twarzy bez operacji plastycznych?
  • Czy da się wyszczuplić swoją twarz?
  • Czy można uwydatnić kości policzkowe i zlikwidować drugi podbródek?

I doszłam do następujących wniosków…

Jakie są 2 szkoły ćwiczeń twarzy i która jest bardziej skuteczna?​

Odkryłam, że są 2 szkoły ćwiczeń:

  1. Dość chaotyczne i szybkie robienie różnych min i grymasów jak np. marszczenie brwi, robienie zaskoczonej miny. Jak dla mnie te ćwiczenia mogą dobrze rozruszać mięśnie, ale nie wzmacniają ich efektywnie. Poza tym wydaję mi się, że mogą powodować dodatkowe zmarszczki.
  2. Powolne i precyzyjne ćwiczenia, gdzie nacisk palców lub całych dłoni służy jak ciężarek. Napina się taki mięsień na kilka-kilkanaście sekund, rozluźnia i powtarza taką serię kilka razy. Nie tworzą się przy tym ćwiczeniu zmarszczki i to do mnie przemawia.

face fitness joga twarzy

Czy ćwiczenia twarzy działają?

Ćwiczenia mięśni muszą działać — aktywność fizyczna zawsze odbija się na wyglądzie.

Jeżeli chcesz, przyjrzyj się zdjęciom starszych kulturystów. Ich sylwetka wygląda dużo młodziej, niestety tylko twarz nie była ćwiczona i ich wiek odbija się na wyglądzie.

Powyżej znajdziesz kilka moich starych i dość “kompromitujących” zdjęć, ale wrzucam je po to, żebyś mogła zobaczyć, że te ćwiczenia rzeczywiście dają efekty.

ćwiczenia

Jakie ćwiczenia stosuję na co dzień?

Na podstawie kilku źródeł (m.in. Benita Cantieni, masaż Tanaka, Christina Mendoca itp.) ułożyłam swoje programy ćwiczeń twarzy, które udostępniłam kilka lat temu na moim kanale na YT. Znajdziesz tu ćwiczenia na czoło, na oczy, na wydatne policzki czy zlikwidowanie drugiego podbródka. Wszystkie te ćwiczenia są naprawdę skuteczne, jedyny minus – kto znajdzie 40 minut dziennie na gimnastykę twarzy?

Z powodu braku czasu przestałam je stosować…

Jednak wiedziałam, że jeżeli chce wymodelować twarz, to ćwiczenia są konieczne. Ułożyłam więc skrócony 8-minutowy program składający się z 8 najbardziej efektywnych ćwiczeń, jakich się nauczyłam. Ćwiczę go od kilku lat codziennie wieczorem przed pójściem spać. I to właśnie tym zestawem ćwiczeń chciałam się z Tobą podzielić.

gimnastyka twarzy

Największe problemy kobiet…

Problemem większości kobiet nie są małe zmarszczki mimiczne, które według mnie dodają twarzy uroku i charakteru. Większe problemy to:

  • opadające policzki
  • drugi podbródek
  • pulchna twarz
  • opadające kąciki ust
  • mało wydatne usta
  • opadające powieki

To właśnie temu zapobiegam w swoich ćwiczeniach. Dzięki ćwiczeniom będziesz mogła cieszyć się bardziej atrakcyjnym wyglądem, uwydatnisz swoje kości policzkowe i podniesiesz kąciki ust. Wszystko to za pomocą naturalnej metody, bez skomplikowanych zabiegów.

Gwiazdy też ćwiczą

Ćwiczenia jogi twarzy stają się coraz bardziej popularne. Ćwiczą je także znane aktorki takie jak Gwyneth Paltrow czy Jennifer Aniston. W Polsce ta metoda również jest coraz bardziej popularna.

gwiazdy face fitness

Co możesz zyskać, dzięki nagraniu, które przygotowałam?

  • poznasz 8 niesamowicie skutecznych ćwiczeń face fitness
  • wymodelujesz swoją twarz w ciągu kilku miesięcy (już po ok. 4 tygodniach powinnaś widzieć pierwsze efekty)

Ćwiczenia obejmują pełną twarz — czoło, oczy, policzki, usta, brodę i szyję.

joga twarzy kurs

ZOBACZ ĆWICZENIA FACE FITNESS >

Czy osoby po 50-ce mogą stosować face fitness?

Oczywiście, choć mięśnie nie mają już takiej elastyczności i siły jak u młodej osoby. Nie mniej jednak zawsze można je wzmacniać. Ćwiczenia będą lepsze niż brak ćwiczeń, a efekty mogą być tym bardziej widoczne.

Czy ćwiczenia nie rozciągają skóry?

Nie, ponieważ palce lub całe dłonie kładziemy na określonych punktach. Następnie wywieramy nacisk na mięśnie, w ogóle nie przesuwając skóry.

Jak często wykonywać ćwiczenia twarzy?

Polecam co najmniej 6 razy w tygodniu przez ok. 5-10 minut. Im częściej, tym szybciej będą efekty.

Czy mężczyźni też mogą ćwiczyć?

Tak, oczywiście, ćwiczenia działają również dla mężczyzn. W związku z tym, że głównymi zainteresowanymi są kobiety, zwracam się w formie żeńskiej, mam nadzieję Panowie, że wybaczycie.

Zapraszam Cię, żebyś zobaczyła program ćwiczeń twarzy, który przygotowałam. Mam nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie przydatny. Podziel się swoimi doświadczeniami z ćwiczenia twarzy!

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj za darmo 7 medytacji na start

Zacznij swoją przygodę z medytacją, zmniejsz stres i zadbaj o swoje zdrowie!