Box breathing na zmniejszenie stresu [ćwiczenie oddechowe 1-19 min]

Spis treści

Oddychanie pudełkowe (ang. box breathing) to technika oddechowa opracowana dla Amerykańskich żołnierzy (Navy Seals) i policjantów, którzy przeżywają silny stres. Dzisiaj Ty także możesz z niej skorzystać.

ćwiczenie oddechowe box breathing

Jakie korzyści daje oddech techniką box breathing?

Ta technika oddechowa pomaga przywrócić naturalny i zdrowy rytm oddechu i uaktywnia przywspółczulny układ nerwowy. Dzięki temu Twój organizm może przejść ze stanu walka/ucieczka do stanu relaksu i regeneracji. Ta technika pomoże Ci szybko opanować stres i zdenerwowanie.

Dodatkowe korzyści:

  • uspokaja myśli
  • zwalnia tętno
  • poprawia koncentracje
  • zwiększa odporność na stres
  • zwiększa wydajność płuc
  • wzmacnia układ odpornościowy

Jak oddychać metodą box breathing?

Box breathing - technika oddechowa na stres [sesja prowadzona]🌿

Oddech metodą box breathing jest bardzo prostym ćwiczeniem, które można wykonywać w dowolnym miejscu – w domu, w szkole czy w pracy.

Ogólne:

  1. Robiąc wdech – wypełnij powietrzem swój brzuch i klatkę piersiową. Robiąc wydech – pozwól, by powietrze najpierw opuściło Twoją klatkę piersiową, a potem brzuch. Dzięki temu ćwiczysz głębokie oddychanie.
  2. Oddychaj przez nos. Stymuluje to nerwy, które aktywują parasympatyczny układ nerwowy. Dzięki temu zmniejszasz stres i niepokój.

Krok po kroku:

  • Weź wdech przez ok. 4 sekundy
  • Wstrzymaj oddech przez następne 4 sekundy
  • Zrób wydech trwający również 4 sekundy
  • Ponownie wstrzymaj oddech na 4 sekundy
  • Powtórz cały cykl. To bardzo proste 🙂

Powtórz cały cykl minimum 5 razy. Zacznij od ok. 1-3 minut nawet kilka razy dziennie. Potem możesz praktykować dłużej nawet 5-20 minut na dzień.

Na początku ćwicz box breathing trwające po 4 sekundy. Potem możesz spróbować wersję 7 i 10-sekundową.

Prosta metoda oddechowa zmniejszająca stres [Box breathing - 7s]🌿

Podsumowanie

Kontrolowanie swojego oddechu to jeden ze niezwykle efektywnych sposobów na poprawienie koncentracji, zmniejszenie stresu i poprawienie swojego zdrowia. Pamiętanie o swoim oddechu w ciągu dnia bardzo poprawia jakość życia. Zamiast reagować nawykowo na sytuacje, możemy zareagować w sposób bardziej spokojny i harmonijny. Techniki oddechowe są w stanie zmienić życie.

Sama przyznaję, z w ciągu dnia staram się skupiać jak najczęściej na swoim oddechu i to rzeczywiście pomaga mi się nieco uspokoić i zrelaksować. Oddech jest niesamowitym narzędziem do pracy nad sobą, ponieważ jest zawsze z nami.

box breathing ćwiczenie na stres

Daj znać, jak podoba Ci się to ćwiczenie oddechowe.

Już wkrótce więcej ciekawych wpisów o ćwiczeniach oddechowym, a tymczasem zapraszam na relaksacje z oddechem z Sylwkiem.

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Otrzymaj darmowy kurs wdzięczności

Zmniejsz stres i odczuwaj więcej szczęścia w swoim życiu!