Ćwiczenia oddechowe – jak wykonywać efektywnie? 3 wskazówki

Spis treści

Świadomość oddechu jest najważniejszym elementem sesji oddechowej. Dlatego koncentracja jest kluczowa, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Jeżeli nie jesteśmy skupieni na oddechu i błądzimy gdzieś w swoich myślach, nasza sesja oddechowa nie będzie efektywna.

Dlatego w tym wpisie poznasz skuteczne sposoby na zwiększenie świadomości swojego oddechu.

3 sposoby na zwiększenie efektywności sesji oddechowej to:

  1. Dźwięk
  2. Ruch
  3. Nastawienie
Ćwiczenia oddechowe - jak wykonywać efektywnie? 👉3 wskazówki

1. Dźwięk

Łatwiej jest wydawać dźwięk podczas wydechu. To może być „huu”. Może to być także dowolny inny dźwięk. Zapraszam do eksperymentowania z dźwiękiem jak i jego głośnością.

Podczas wykonywania oddechu ujjayi (oceanu) ten dźwięk jest bardzo cichy i ledwo słyszalny.

Możemy także spróbować wydawać dźwięk podczas wdechu lub „wydobywać” dźwięk tylko w swojej głowie (na tym polegają także mantry).

2. Ruch

Najbardziej naturalny ruch to unoszenie rąk do góry podczas wdechu i opadanie podczas wydechu. Ten ruch możemy wykonywać zarówno 2 rękami równocześnie albo tylko jedną ręką.

Możemy także rysować jakieś kształty w przestrzeni w zależności od techniki oddechowej np. ruch nieskończoności albo kwadrat dla techniki box breathing.

Innym rodzajem ruchu jest ruch kręgosłupa w przód i w tył. Podczas wdechu wyginamy się do przodu, a na wydechu do tyłu. Jest to ćwiczenie wzmacniające plecy wykorzystywane także w jodze. Możemy nawet rozszerzyć to ćwiczenie o ruch głową.

ćwiczenia oddechowe efektywność

3. Nastawienie

Świadomość swojego ciała pomoże Ci uzyskać lepsze rezultaty z sesji. Bardzo korzystne jest podejście medytacyjne – pozwól się pojawiać różnym doznaniom z ciała, emocjom, myślą. Podejdź do nich z ciekawością i bądź jak otwarta przestrzeń, w której mogą one się pojawiać i zmieniać.

Podczas sesji oddechowej mogą pojawić Ci się nowe doznania. Jest to całkowicie normalne, my także często odczuwamy np. pulsowanie, wibracje itp.

Mamy nadzieję, że ten wpis był dla Ciebie przydatny i Twoje sesje oddechowe nabiorą nowej jakości! Zapraszamy Cię także do sprawdzenia naszych ćwiczeń oddechowych na stres i nie tylko.

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Otrzymaj darmowy kurs wdzięczności

Zmniejsz stres i odczuwaj więcej szczęścia w swoim życiu!