Medytacja z mantrą [+ czym jest mantra]

Spis treści

Znaczenie i pochodzenie

Mantra jest sylabą lub słowem, zazwyczaj bez żadnego konkretnego znaczenia. Mantra jest powtarzana w celu skupienia Twojego umysłu. Mantra nie jest afirmacją używaną w celu przekonania siebie do czegokolwiek.

Mantry są używane w różnych tradycjach np. Hinduskich, Buddyjskich, Taoistycznych i innych. Istnieje forma praktyki z mantrami, która jest bardziej zorientowana na praktykę nabożną i nazywa się ona japa. Polega ona na powtarzaniu świętych dźwięków z miłością.

rodzaje medytacji medytacja z mantrą

Jak medytować?

Jak w większości praktyk medytacji, tę technikę praktykuje się w pozycji siedzącej z wyprostowanym kręgosłupem i zamkniętymi oczami. Gdy masz już zajętą odpowiednią pozycję, wtedy powtarzasz mantrę wewnątrz swojego umysłu na okrągło przez całą sesję.

Czasami ta praktyka jest powiązana z byciem świadomym swojego oddechu lub jest synchronizowana z rytmem oddechu. W innych ćwiczeniach mantra jest szeptana, by bardziej skupić umysł.

„Kiedy powtarzasz mantrę, wytwarza ona mentalną wibrację, która pozwala umysłowi doświadczać głębszych poziomów świadomości. Kiedy medytujesz, mantra staje się coraz bardziej abstrakcyjna i niewyraźna, aż w końcu jesteś wprowadzony w pole czystej świadomości, z której powstały wibracje. Powtarzanie mantry pomaga oddzielić się od myśli wypełniających umysł, tak aby wpaść i doświadczyć przestrzeni między myślami. Mantra jest narzędziem wspierającym twoją praktykę medytacyjną. Mantry można postrzegać jako starożytne słowa mocy z subtelnymi intencjami, które pomagają nam połączyć się z duchem, źródłem wszystkiego we wszechświecie.” -Deepak Chopra

Przykładowe znane mantry:

  • om
  • so-ham
  • om namah shivaya
  • om mani padme hum
  • rama
  • yam
  • ham

Wraz z pogłębianiem praktyki możesz zauważyć, że mantra jest wypowiadana przez Twój umysł samoistnie. Mantra może w pewnym momencie zniknąć, a Ty zostaniesz w stanie głębokiego spokoju.

Czy ta praktyka jest dla Ciebie?

Skupienie na mantrze może być łatwiejsze niż skupienie na oddechu. Dzieje się tak dlatego, że mantra jest słowem, a nasze myśli zazwyczaj są postrzegane jako słowa. Nasza uwaga więc może łatwiej utrzymać się na słowie niż na oddechu. Tego typu praktyka może być szczególnie pomocna gdy Twój umysł jest pogrążony w wielu myślach. Skupienie na mantrze może pomóc uspokoić umysł.

Mantry można także łatwo stosować podczas codziennych czynności. Mantry wypowiadamy wewnątrz naszego umysłu, więc mogą pomóc skupić i uspokoić umysł podczas rutynowych zadań.

Więcej źródeł:

Zobacz także inne rodzaje medytacji.

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj za darmo 7 medytacji na start

Zacznij swoją przygodę z medytacją, zmniejsz stres i zadbaj o swoje zdrowie!