Trudne emocje – transformacja w czasie kryzysu

Spis treści
  • Jak zadbać o siebie w czasie kryzysu?
  • Jaki jest najważniejszy krok, by odnaleźć się w nowej rzeczywistości?
  • Co nam może pomóc w transformacji trudnych emocji i nadmiaru myśli?
  • Jak wspierać bliskie nam inicjatywy i kreować otaczający nas świat?

W tym filmie dzielimy się naszym doświadczeniem i przemyśleniami na temat pracy z własnymi emocjami w czasie kryzysu. Aktualnie kryzys dotyka każdego z nas w bardziej bezpośredni lub pośredni sposób.

Trudne emocje ❤️ transformacja w czasie kryzysu 🙏

Każdy z nas przeżywa tę sytuację inaczej i odczuwa inne emocje. Niektórzy złość, inni smutek, bezsilność, a niektórzy może strach i niepokój o przyszłość. Jednak każdy z nas czuję, jak wiele się ostatnio pozmieniało na świecie.

Akceptacja

W tym wpisie chcemy przekazać, że najważniejsze to, żeby pozwolić sobie na to, co się w nas dzieje – to mogą być różne czasem bardzo intensywne emocje czy natłok myśli. Jest to całkowicie normalne.

Wystarczy się rozejrzeć wokół, by zobaczyć osoby, które mają podobnie. To pomaga uświadomić sobie, że nie jesteśmy w tym sami.

Najważniejszy krok, żeby pójść dalej, to bycie w tym co jest i akceptacja tego, co czujemy. Jest to punkt wyjścia. Czasem jest to trudne, bo chcemy odczuwać same pozytywne emocje. Jednak obecna sytuacja powoduje, że możemy odczuwać wiele negatywnych emocji.

Zwróć uwagę, jaka jest rzeczywistość, jaka jest prawda. To, że nasze ciało i umysł tak reaguje, może oznaczać, że nasze granice lub potrzeby zostały naruszone i potrzebujemy o nie zawalczyć, lub coś zmienić w swoim życiu. Nasze ciało i umysł nas o tym informują.

Nie jesteśmy w stanie bezpośrednio na natychmiastowo zmieniać świata, w którym żyjemy, nie mamy bezpośredniego wpływu na zmiany gospodarcze, polityczne czy związane z pandemią.

medytacja kryzys emocje

—————————————————

Zacznij efektywnie medytować. Ten kurs pomoże Ci poprawić swoje zdrowie, lepiej radzić sobie z emocjami i pełniej wykorzystać potencjał Twojego umysłu.

—————————————————

Nasze narzędzia i dobre nawyki

Na naszym blogu znajdziesz wiele medytacji i ćwiczeń oddechowych, które praktykujemy. Warto je stosować, gdy już zaakceptujemy naszą rzeczywistość. Akceptacja jest kluczowa.

Ważne, żeby przyjąć ten trud, który się pojawia w naszym otoczeniu, a następnie sięgnąć po różne sposoby jak i zmieniać nasz świat. Bardzo pomaga spojrzenie z wyższej perspektywy na to wszystko, co się dzieje.

Często te złe wydarzenia były nam najbardziej potrzebne i wynieśliśmy najcenniejsze lekcje w życiu. Możemy także ćwiczyć nasz umysł w poszukiwaniu dobrych stron i zobaczyć jak dużo dobrych rzeczy dzieje się w tym samym czasie.

Jeżeli przyjmiemy trudne emocje i je w sobie zintegrujemy, to jest to doświadczenie, które nas buduje. Medytacja i ćwiczenia oddechowe bardzo pomagają przyspieszyć proces wzrostu i przebiega on w sposób delikatniejszy dla nas.

medytacja jak medytowąć

Co możemy zrobić? Jak wpłynąć pozytywnie na świat?

Wiele osób zastanawia się, co możemy zrobić, żeby ten świat stawał się lepszy. To nasze pomysły:

  • możemy wpłacić datki na fundację czy organizacje, która ma podobne wartości jak my
  • możemy przyłączyć się do takiej organizacji
  • możemy udostępnić np. na FB post, który pomoże innym coś zrozumieć albo wywoła na ich twarzy uśmiech
  • możemy wyrażać się w sposób konstruktywny, tworzyć materiały, którymi dzielimy się z innymi lub udostępniać posty innych

Najważniejsza jest szczera i dobra intencja. Możemy zastanowić się jak puścić iskierkę dobra w świat i jak małymi kroczkami zmieniać ten świat.

Najważniejsza jest akceptacja tej rzeczywistości, która jest. Warto zadbać o swoje ciało i umysł, aby proces rozwoju przebiegał harmonijnie – np. przez medytację, zimne prysznice, ćwiczenia oddechowe, ruch, rozmowy z bliskimi.

Z tego stanu będzie nam łatwiej kreować rzeczywistość i poszukać działań, które pomagają zmieniać ten świat na lepszy.

Dziękujemy za przeczytanie tego wpisu, zapraszamy także na wpis 9 sposobów, jak zachować spokojny umysł w czasie pandemii.

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj darmowy kurs wdzięczności

Zmniejsz stres i odczuwaj więcej szczęścia w swoim życiu!