Yin joga na serce ­čĺÜ [otwarcie serca i klatki piersiowej, uzdrowienie emocji] 25 min

Spis tre┼Ťci

Yin joga na serce pomaga otworzy─ç serce, pozwoli─ç sobie na odczuwanie wi─Ökszej mi┼éo┼Ťci do siebie i akceptacj─Ö siebie. Te asany pomagaj─ů otworzy─ç serce, klatk─Ö piersiow─ů i ramiona. Mo┼╝esz tak┼╝e do┼Ťwiadczy─ç uzdrowienia emocji, poniewa┼╝ b─Ödziemy skupia─ç si─Ö na sercu.

Je┼╝eli odczuwasz ci─Ö┼╝ko┼Ť─ç, smutek, trudno jest Ci odczuwa─ç empati─Ö, mam nadziej─Ö, ┼╝e ta praktyka b─Ödzie dla Ciebie pomocna.

 

Yin joga na serce

Asany krok po kroku:

  1. Pozycja dziecka z rozci─ůganiem na boki ÔÇö usi─ůd┼║ na pi─Ötach i wyci─ůgnij ramiona do przodu, oprzyj czo┼éo na pod┼éodze lub kostce. Wyci─ůgnij teraz ramiona w lew─ů stron─Ö, najdalej jak mo┼╝esz i poczuj, jak delikatnie rozci─ůga si─Ö Tw├│j tu┼é├│w. Jaka jest Twoja intencja? Oddychaj tam, gdzie odczuwasz rozci─ůganie. Skieruj uwag─Ö tak┼╝e na swoje serce, miejsc, gdzie mo┼╝esz poczu─ç wi─Öcej ┼╝yczliwo┼Ťci, empatii i tak┼╝e wybaczy─ç sobie i innym. Wyci─ůgnij teraz ramiona w praw─ů stron─Ö.
  2. Topniej─ůce Serce ÔÇö po┼é├│┼╝ r─Öce i kolana na ziemi, tak aby tworzy┼éy k─ůty proste z twoim tu┼éowiem. Je┼╝eli masz wra┼╝liwe kolana, mo┼╝esz pod┼éo┼╝y─ç koc pod kolana, wyci─ůgnij r─Öce najdalej do przodu i wyci─ůgnij swoje plecy. Oprzyj czo┼éo na pod┼éodze. Pozw├│l klatce piersiowej opada─ç na pod┼éog─Ö. Oddychaj wolno i spokojnie. Ta pozycja bardzo otwiera serce, relaksuje te┼╝ i odpr─Ö┼╝a uk┼éad nerwowy. Aby sobie u┼éatwi─ç, pod┼é├│┼╝ kostk─Ö lub poduszk─Ö pod czo┼éo. Aby p├│j┼Ť─ç dalej, mo┼╝esz tak┼╝e po┼éo┼╝y─ç brod─Ö na pod┼éodze, zadbaj jednak o swoj─ů szyj─Ö i kark, aby si─Ö nadmiernie nie napina┼éy.┬á
Yin joga na serce
Yin joga na serce
  1. Sfinks ÔÇö po┼é├│┼╝ si─Ö na brzuchu, ugnij r─Öce w ┼éokciach pod k─ůtem 90 stopni i wyci─ůgnij klatk─Ö piersiow─ů do przodu, Otw├│rz swoj─ů klatk─Ö piersiow─ů i ramiona. Poczuj, jak rozci─ůgaj─ů si─Ö tak┼╝e Twoje plecy, szczeg├│lnie l─Öd┼║wie. Ta pozycja pomaga zredukowa─ç b├│l plec├│w i Sprawd┼║ jak mo┼╝esz otworzy─ç jeszcze bardziej swoje serce. Oddychaj do przestrzeni swojego serca.
  2. Foka ÔÇö je┼╝eli chcesz p├│j┼Ť─ç dalej, wyprostuj r─Öce w ┼éokciach, uginaj─ůc lekko ┼éokcie. Ta pozycja pog┼é─Öbia wygi─Öcie kr─Ögos┼éupa i jest pomocna na trawienie. A je┼╝eli nie masz ochoty i┼Ť─ç dalej, pozosta┼ä w pozycji sfinksa.
  3. ┼üab─Öd┼║ z ig┼é─ů ÔÇö po┼é├│┼╝ d┼éonie i kolana na ziemi. Wyci─ůgnij praw─ů nog─Ö ugi─Öt─ů w kolanie przed sob─ů do swojego prawego nadgarstka. Postaraj si─Ö, aby dolna cz─Ö┼Ť─ç nogi le┼╝a┼éa r├│wnolegle do pocz─ůtku maty. Wyprostuj si─Ö i je┼╝eli to mo┼╝liwe po┼é├│┼╝ czo┼éo i ramiona na ziemi. i prze┼é├│┼╝ lewe rami─Ö wyci─ůgaj─ů d┼éo┼ä w praw─ů stron─Ö. Ta pozycja otwiera biodra i delikatnie otwiera klatk─Ö piersiow─ů. Pozw├│l grawitacji dzia┼éa─ç. Powoli wyjd┼║ z pozycji i wr├│─ç do pozycji kl─Öku podpartego. Wyci─ůgnij teraz lew─ů nog─Ö ugi─Öt─ů w kolanie przed siebie.
  4. Shavasana ÔÇö zas┼éu┼╝ona relaksacja, po┼é├│┼╝ si─Ö na plecach i wyobra┼║ sobie, jakby┼Ť oddycha┼é do swojego serca. Wyobra┼║ sobie jak Twoja ┼╝yczliwo┼Ť─ç i mi┼éo┼Ť─ç wype┼éniaj─ů ca┼ée Twoje cia┼éo. T─ů pozycj─ů ko┼äczymy ka┼╝d─ů praktyk─Ö jogi i integrujemy swoje do┼Ťwiadczenie.┬á

Wskaz├│wka: Mo┼╝e zechcesz prowadzi─ç dziennik do zapisywania sobie tego, jak si─Ö czujesz po danej praktyce jogi, wszelkie wgl─ůdy, spostrze┼╝enia.┬á

Mam nadzieję, że ta yin joga na serce była dla Ciebie przyjemna. Tutaj dowiesz się więcej na temat tego, czym jest yin joga, oraz poznasz 3 zasady yin jogi.

Zapraszam tak┼╝e do subskrybowania nas na YouTube!

Podobał Ci się ten wpis?

Je┼Ťli tak, to do┼é─ůcz do naszej spo┼éeczno┼Ťci, aby otrzymywa─ç inspiruj─ůce materia┼éy o medytacji i ─çwiczeniach oddechowych. Dzi─Ökujemy!

Ela i Sylwek

Cze┼Ť─ç, witamy Ci─Ö na naszym blogu o medytacji i ─çwiczeniach oddechowych. Chcemy Ci─Ö zainspirowa─ç naszymi sposobami, dzi─Öki kt├│rym jeste┼Ťmy bardziej zdrowi i szcz─Ö┼Ťliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj za darmo 7 medytacji na start

Zacznij swoj─ů przygod─Ö z medytacj─ů, zmniejsz stres i zadbaj o swoje zdrowie!