Korzyści z medytacji – 18 niezwykłych efektów medytacji

Redukcja stresu, lepsza jakość snu, lepsza koncentracja to tylko nieliczne korzyści z medytacji. W tym wpisie znajdziesz 18 potwierdzonych naukowo korzyści z medytacji

korzyści z medytacji

Medytacja wpływa pozytywnie zarówno na nasze ciało jak i umysł. Sami przekonaliśmy się na własnym doświadczeniu, że medytacja działa.

Każdego dnia widzimy korzyści, które z niej płyną jak więcej spokoju, lepsze zdrowie, czy większe poczucie szczęścia i spełnienia w naszym związku i życiu.

Korzyści z medytacji - ciało

Korzyści z medytacji - umysł

"Spokój nie oznacza bierności, wyciszony umysł pozwala podejmować inteligentne decyzje i działać we właściwym czasie."
Sri Ravi Shankar

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Korzyści z medytacji — wpływ na ciało

szkolenie z medytacji dla firm

Redukcja stresu

Medytacja zwiększa także odporność na stresujące sytuacje. Badani z Harvardu twierdzą, że aż 80% wizyt lekarskich jest spowodowanych stresem. Medytacja jest jednym z najlepszych i naturalnych narzędzi redukujących stres.

wiecej energii metoda WIma Hofa

Więcej energii

Podczas medytacji następuje głęboka regeneracja ciała i umysłu. Badania naukowe pokazały, że pół godziny medytacji daje nam regenerację na poziomie trzech godzin snu. Dzięki temu możemy mieć energię na cały dzień.

stress2

Mniej bólu głowy

Czasami ból głowy spowodowany jest intensywnym myśleniem i denerwowaniem się. Medytacja zmniejsza ilość i częstotliwość występowania migreny. Bóle głowy trwają krócej i rzadziej występują. Medytujący mają aż 3 razy krótsze migreny

lepszy sen

Poprawa jakości snu

Medytacja pomaga w przypadku bezsenności i poprawia jakość snu. Zmniejsza także czas potrzebny do zaśnięcia. Po kursie medytacji 60% uczestników przestało mieć objawy bezsenności.

układ odpornościowy oddech

Mocniejszy system odpornościowy

Medytacja może zmniejszać stany zapalne i zwiększa odporność na różne bakterie i wirusy. Medytacja zmniejsza także ryzyko chorób autoimmunologicznych.

szkolenie z medytacji dla firm

Lepsze zdrowie i samopoczucie

Aż 76% medytujących stwierdziło poprawę jakości swojego życia. 60% z nich zauważyło wzrost energii. Dzięki medytacji nie koncentrujemy się na negatywnych rzeczach i łatwiej wybaczamy sobie i innym.

zdrowsze serce

Zdrowsze serce

Kolejne korzyści z medytacji to zmniejszenie ryzyka wystąpienia choroby serca oraz udaru. Medytacja obniża także ciśnienie krwi.

odporność na ból

Większa odporność na ból

Dzięki medytacji jest możliwa redukcja bólu nawet w większym stopniu niż morfina. Znane są przypadki mnichów, którzy byli operowani bez znieczulenia.

metabolizm lepsze trawienie

Przyspiesza trawienie

Medytacja modyfikuje ekspresje genu odpowiedzialnego za metabolizm i wydzielanie insuliny (trwale przyspieszony metabolizm). Zmniejsza także zakwaszenie organizmu.

kobiece sprawy

Pomaga na sprawy kobiece

Pomaga zmniejszać zespół napięcia przedmiesiączkowego oraz negatywne objawy towarzyszące menopauzie.

medytacja spowalnia starzenie

Spowalnia starzenie komórkowe

Medytacja znacznie wpływa na poziom stresu, który ma bezpośredni wpływ na tempo starzenia się naszego organizmu. A więc korzyści z medytacji to także młodszy wygląd i odprężone ciało.

fale alfa medytacja

Zmienia częstotliwości fal mózgowych

W wielu eksperymentach, u osób medytujących obserwowany jest wzrost aktywności fal alfa. Fale alfa sugerują przebywanie w stanie pomiędzy relaksacją a koncentracją. Jest się wtedy kreatywnym i efektywnym.

"Kiedy posiadasz swój oddech, nikt nie może ukraść Twojego spokoju."
Anonim

—————————————————

Zacznij efektywnie medytować. Ten kurs pomoże Ci poprawić swoje zdrowie, lepiej radzić sobie z emocjami i pełniej wykorzystać potencjał Twojego umysłu.

—————————————————

Wpływ medytacji na umysł i emocje

szkolenie z medytacji dla firm

Większa produktywność

Medytacja łączy wielu ludzi sukcesu takich jak Steve Jobs czy Oprah Winfrey. Podnosi ona kreatywność i koncentrację, a także zmniejsza ilość popełnianych błędów. Dzięki regularnej praktyce medytacji wzrasta efektywność.

happiness2

Lepsze relacje

Medytujący są bardziej pewni siebie i łatwiej nawiązują relacje z innymi. Mają więcej empatii i życzliwości do siebie i innych.

lepsza pamięć

Lepsza koncentracja

Zwiększenie ilości substancji szarej w mózgu – już po 8 tygodniach praktyki medytacji zaobserwowano zwiększoną koncentrację substancji szarej w rejonach mózgu odpowiedzialnych za naukę, pamięć, samoświadomość, emocje i perspektywę

depresja

Pomaga przy depresji

Medytacja mindfulness pomaga leczyć depresję – wykazuje podobne znaczenie terapeutyczne w leczeniu depresji do antydepresantów i przynosi pacjentom różne psychologiczne korzyści

uzależnienia

Pomaga leczyć uzależnienia

Pomaga leczyć uzależnienie od alkoholu, papierosów czy narkotyków. Daje większą kontrolę nad swoim zachowaniem.

szczęście

Przynosi spokój i szczęście

Korzyści z medytacji to także więcej pozytywnych emocji takich jak spokój i radość. Medytacja redukuje lęk i smutek, a pozytywne emocje pojawiają się naturalnie.

Coraz więcej badań naukowych

W ostatnim czasie przybywa coraz więcej badań naukowych, które potwierdzają, jak korzystna jest to praktyka. Medytacja pomaga odwrócić negatywne działanie stresu i przynosi szereg korzyści zdrowotnych. Nauki takie jak neurologia (praca mózgu), psychologia czy fizjologia coraz częściej badają wpływ medytacji na człowieka.

Badania naukowe wskazują, że już 20 minut medytacji dziennie może fizycznie zmienić mózg i przynieść liczne korzyści.

Dzięki urządzeniom takim jak biofeedback możesz namacalnie poczuć i doświadczyć efektów medytacji. Urządzenia te pobierają informacje z ciała w czasie rzeczywistym i wyświetlają je np. na ekranie komputera lub smartfona. Treningi biofeedback są coraz bardziej popularne i można je wykonać w prawie każdym większym mieście. 

Jeżeli chcesz rozpocząć swoją praktykę medytacji, zajrzyj koniecznie do naszego kompletnego przewodnika Jak medytować.

Co nam dała medytacja?

Przeczytaj nasze osobiste historie

Ela rogalska

Ela Rogalska

Temat medytacji zawsze mnie ciekawił. Już od dziecka zastanawiałam się: co robią mnisi i dlaczego w ogóle ktoś miałby poświęcać czas na medytację? Przecież w tym czasie można zrobić coś pożytecznego…

sylwek rogalski

Sylwester Rogalski

Od dziecka interesowały mnie możliwości ludzkiego umysłu. Szukałem różnych sposobów, by być bardziej towarzyskim, otwartym, rozluźnionym. Chciałem doświadczać więcej wolności, radości i szczęścia w swoim życiu…

Wpisy o medytacji i nauce