Jaki rodzaj medytacji powoduje trwałą zmianę? Który daje tylko krótką przyjemność?

Spis treści

Witaj w naszej serii wpisów na temat faktów i mitów o medytacji. W tym wpisie dowiesz się jaki rodzaj medytacji najbardziej polecamy, jeżeli chcesz dokonać trwałej zmiany w swoim życiu.

Który rodzaj medytacji powoduje trwałą zmianę? Który daje tylko chwilową przyjemność?

🍀Jaki rodzaj medytacji powoduje trwałą zmianę? Który daje tylko krótką przyjemność?

Medytacja może być ucieczką od rzeczywistości i nie przynieść nam oczekiwanej zmiany. Wszystko zależy od tego, z jaką intencją medytujemy.

Istnieją różne praktyki jak np. wizualizacje, które są nazywane medytacjami, z czym nie do końca się zgadzamy. My stosujemy medytacje, które polegają na powrocie do rzeczywistości i byciu bardziej świadomym tego, co się dzieje w naszym ciele, w naszym życiu czy na świecie. Jesteśmy dzięki temu bardziej świadomi naszych myśli, emocji i doznań w ciele. Medytacja to bycie tu i teraz, a nie ucieczka od rzeczywistości.

Niektóre osoby stosują różne przyjemne wizualizacje, które zabierają je w przyjemne doznania np. wyobrażanie sobie, że jest się na plaży. Może to poprawić na chwilę nasze samopoczucie. Jednocześnie tracimy wtedy kontakt z tym, co teraz jest w nas.

Nie oznacza to, że jest to złe, choć możemy wtedy stracić kontakt ze światem zewnętrznym. Wszystko zależy od naszej intencji i powodów, dla których stosujemy takie wizualizacje. Dlatego zdecydowanie bardziej polecamy medytacje oparte na doświadczeniu tu i teraz, które my praktykujemy i którymi dzielimy się z Wami.

Może być to nieco trudniejsze, ponieważ spotykamy się także wtedy z naszymi nieprzyjemnymi emocjami czy doznaniami w ciele. Jednak korzyści z praktyki takich medytacji są dużo większe niż chwilowa przyjemność. Medytacje oparte na tu i teraz są w stanie transformować nasz umysł i zmieniać całe nasze życie.

medytacja efekty

Jeżeli wybierzemy medytacje mindfulness czy medytację oddechu, to sprowadza nas ona prosto do rzeczywistości. Skupiamy się wtedy na naszych zmysłach:

  • Co widzą nasze oczy?
  • Co słyszą nasze uszy?
  • Co czujemy w naszym ciele?

Nasza uwaga wędruje do tego, co dzieje się aktualnie w naszym ciele, wokół nas, lub w naszej aktualnej sytuacji życiowej. Nie jesteśmy wtedy w marzeniach, jesteśmy tu i teraz. Dzięki temu poznajemy lepiej siebie i uczymy się akceptować nasze myśli, emocje i doznania z ciała. To przynosi nam trwałą zmianę.

Zobacz także wpis jak się zmienić dzięki medytacji.

Jeżeli masz swoje pytanie lub negatywne przekonanie na temat medytacji, daj znać, a postaramy się na nie odpowiedzieć. Zapisz się do newslettera, aby śledzić nasze wpisy!

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj darmowy kurs wdzięczności

Zmniejsz stres i odczuwaj więcej szczęścia w swoim życiu!