Najlepsze poranne rytuały [7 sposobów na dobry dzień]

Spis treści

Co dają nam poranne rytuały? Jak wygląda nasz poranek? Co robimy od razu po obudzeniu się? O której wstajemy i co jemy na śniadanie? Tego wszystkiego dowiesz się w tym wpisie, w którym dzielimy się z Wami naszymi sposobami na udany dzień.

Te poranne rytuały to wynik kilkuletniego eksperymentowania i sprawdzania tego, co dla nas działa, a co nie. Na początku wdrażaliśmy pojedyncze rytuały, ale potem okazało się, że nasza lista nieco się rozrosła.

Za to dzięki takiemu porankowi nasze ciała i umysły są zadbane. Poranne rytuały pomagają nam zadbać o swoje zdrowie i spokój umysłu. Dzięki tym praktykom możemy zadbać o swoją energię i dobrze rozpocząć dzień. Możemy więc spokojnie przejść do wykonywania codziennych zadań bez obaw, że nie poćwiczyliśmy czy nie zrobiliśmy sesji oddechowej.

👍 Najlepsze poranne rytuały [7 sposobów na dobry dzień]

Nasze poranne rytuały

  1. woda z octem lub ziemią okrzemkową
  2. sesja oddechowa (Wim Hof, Prana breath lub inne nagrania)
  3. medytacja (Vipassana)
  4. wspólna drzemka + słuchanie Adyashanti
  5. joga + stanie na głowie, mostek
  6. zimny prysznic + szczotkowanie, masażer do głowy
  7. przygotowanie zdrowego śniadania: sok z modlitwą + smoothie

Żeby zrobić te wszystkie praktyki, wstajemy ok. 5:30 rano. Na szczęście wśród rytuałów jest także krótka drzemka, więc jest jeszcze okazja położyć się na chwilę pod ciepłą kołdrę i przymknąć oko. Poza tym bardzo lubimy te poranne rytuały i żałowalibyśmy, gdyby na któryś z nich zabrakło nam czasu.

1. Napój na rozruch

Nasz organizm po całej nocy jest lekko odwodniony i potrzebujemy się napić. Dlatego od razu po wstaniu pijemy dużą szklankę ciepłej wody z octem jabłkowym lub ziemią okrzemkową. W wielu poradnikach polecają picie szklanki wody rano, może być to także woda z cytryną. Z cytryną trzeba na pewno bardziej uważać na zęby,  dlatego my stosujemy inne dodatki.

Taka szklanka wody nawilży całe ciało i pobudzi przepływ energii. Ocet jest bardzo dobry na trawienie, a ziemia okrzemkowa wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn i wzmacnia skórę, włosy i paznokcie. Ziemia okrzemkowa jest całkiem tania i kosztuje ok. 40 zł za kilogram.

2. Sesja oddechowa

Ćwiczenia oddechowe pomagają nam się rozbudzić i podnieść poziom energii. Zazwyczaj stosujemy szybsze oddechy z Metody Wima Hofa lub z aplikacji Prana Breath. Staramy się zrobić przynajmniej 2 rundy, a najlepiej 3. Takie sesje oddechowe są bardzo zdrowe, co potwierdzają liczne badania i regulują biochemię z naszym ciele. Wpływają także pozytywnie na umysł.

poranne rytuały poranny rytuał

3. Medytacja

Medytacje praktykujemy na siedząco na poduszkach do medytacji. Medytujemy codziennie około 20-30 minut i często wykonujemy praktykę medytacji Vipassana. Polega ona na w skrócie na koncentracji na oddechu, a potem skanowaniu swojego ciała. Ostatnio praktykujemy także medytacje niedualistyczne, spoczywanie w czystej świadomości. Jest to trochę bardziej zaawansowana praktyka medytacji.

poranne rytuały medytacja

4. Krótka drzemka

Pora na relaks! Idziemy jeszcze na chwilę położyć się do łóżka i się poprzytulać. Zazwyczaj jeszcze słuchamy medytacji prowadzonej i bardzo często zasypiamy. Dlatego koniecznie ustawiamy budzik na 20 minut. Ostatnio bardzo lubimy słuchać nagrań nauczyciela duchowego Adyashanti. Po takiej drzemko-medytacji czujemy się dużo bardziej wypoczęci niż po kilkugodzinnym śnie.

5. Joga

Wyciągamy maty z szafy i wspólnie praktykujemy ok. 20-30 minut jogę lub inne ćwiczenia np. workouty. Mamy swoje 2 ulubione kanały na YouTube, z którymi zazwyczaj ćwiczymy. Są to Boho Beautiful i Yoga with Kassandra, obydwa kanały są prowadzone w języku angielskim.

Ćwiczenia zazwyczaj kończymy rozciąganiem, staniem na głowie i robimy także mostek przy ścianie. Na początku miałam bardzo dużą trudność z wykonaniem mostku i Sylwek musiał mnie asekurować. Teraz widzę bardzo duży postęp. Obydwoje czujemy, że nasz kręgosłup jest bardziej elastyczny i przepływ energii jest zdecydowanie lepszy. Bardzo polecamy to ćwiczenie.

6. Zimny prysznic

Przez około 2-3 minuty polewamy nasze całe ciało zimną wodą. Taki prysznic super pobudza przepływ energii w całym ciele i działa lepiej niż kawa. Poprawia całe krążenie i jest to także element metody Wima Hofa.

Kiedy z jakiegoś powodu nie zrobimy zimnego prysznica, czujemy jakby czegoś brakowało. Ciepły prysznic zdecydowanie nie daje takich efektów!

Następnie Sylwek szczotkuje całe swoje ciało, ja także lubię szczotkowanie, ale nie chcę mi się samej tego robić. Za to codziennie używam masażer do głowy, który przyjemnie masuje skórę głowy i wzmacnia włosy.

7. Zdrowe śniadanie [sok + smoothie]

Idziemy do kuchni i Sylwek robi sok z jabłek, buraków, selera i odrobiny imbiru w wyciskarce wolnoobrotowej. Dzięki temu jest zachowana jak największa ilość składników odżywczych. Codzienny pijemy dużą szklankę świeżego soku z pianką, którą uwielbiamy się zajadać. Taki sok to jest dopiero moc! Podczas picia soku staramy się pamiętać o modlitwie, czyli pozytywnej intencji z jedzenia danego pokarmu.

Następnie Sylwek przygotowuje smoothie. Dodaje do niego figi, olej kokosowy, nasiona chia, białko ryżowe, olej lniany, karob i surowe kakao. Taki smoothie zapewnia nam energie na długo.

Codziennie jemy także kule mocy, które przygotowujemy raz na kilka dnia. Są one wegańskie, raw i smakują jak rafaello. Pewnie nagramy jeszcze o nich filmik.

poranne rytuały modlitwa

Podsumowanie

Poranne rytuały są dla nas bardzo ważne, dlatego wstajemy tak wcześnie. Każdy rytuał wpływa pozytywnie na nasze zdrowie i dobre samopoczucie. Zachęcamy Cię do wdrożenia czegoś z naszej listy (albo czegoś jeszcze innego).

Nie musisz wstawać tak wcześnie, możesz wdrożyć, chociażby jeden rytuał i zobaczyć jak się będziesz czuć. Mamy nadzieję, że udało się nam Cię zainspirować. Tym bardziej że wiele ludzi sukcesu stosuje poranne rytuały i często to im zawdzięcza swój sukces. Zachęcamy Cię, abyś sam spróbował i sprawdził korzyści z rytuałów na własnej skórze!

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj darmowy kurs wdzięczności

Zmniejsz stres i odczuwaj więcej szczęścia w swoim życiu!