Metoda Wima Hofa – podsumowane 10 tygodni!

Spis treści

To już koniec naszej 10 tygodniowej przygody z Wimem Hofem. Pora więc przedstawić Wam co dzieje się w ostatnim tygodniu i zrobić małe podsumowanie. Metoda spodobała nam się na tyle, że chcemy kontynuować dalej. Widzimy dużą zmianę po tych 10 tygodniach z Wimem!

Jeżeli chcesz usłyszeć nasze podsumowanie to przejdź do 5:20 minuty filmiku, lub przejdź w dół wpisu.

Dodatkowo dowiesz się:

  • Wim praktykuję od 40 lat, co go motywuje, żeby robić te wszystkie ćwiczenia i prysznice?
  • Czy można robić sesje oddechowe i zimne prysznice przed pójściem spać?
  • Czy możemy robić zimne podczas przeziębiania, choroby?
  • Jak znaleźć czas na ćwiczenia?
  • Jak wygląda sesja oddechowa i zimny prysznic w ostatnim tygodniu?
  • Jak długo powinny trwać zimne kąpiele?
  • Jakie są nasze wrażenia? Jak się czujemy po całym kursie? Czy mamy więcej energii i jesteśmy zdrowsi?

W tym tygodniu Wim wyciąga “magiczne” pudełko z napisem Adventure. Twierdzi on, że w życiu powinniśmy robić to, na co mamy ochotę, to co sprawia, że jesteśmy szczęśliwi i bardziej połączeni ze światem i innymi. Dla kogoś może to być nauczenie się pływać, dla kogoś innego napisanie książki, a dla kogoś jeszcze innego wychowywanie dzieci. Do wszystkich tych czynności potrzebujemy sporo energii i wytrwałości. Jeżeli nie będziemy cieszyć się dobrym zdrowiem i samopoczuciem, to zatrzymamy się tylko na leczeniu i w pewien sposób stracimy szansę na wykreowanie tego co chcemy. Po prostu nie będziemy mieć już na to energii.

Wim praktykuję od 40 lat, co go motywuje, żeby robić te wszystkie ćwiczenia i prysznice?

Motywacja to praktykowanie duchowości, rozwijanie kreatywności. Zamiast czytać o tym książki, Wim woli zanurzyć się w doświadczeniu i poczuć to, jak zmienia mu się ciało i umysł. Chce też przekraczać swoje granice, żeby zobaczyć co jest dalej i co może osiągnąć. Kreatywność jest bardzo połączona z motywacją. Jak Wim ma dużo energii, to wtedy naturalnie czuje się zmotywowany, żeby np. grać na gitarze.

Czy można robić sesje oddechowe i zimne prysznice przed pójściem spać?

Melatonina powoduje to, że chce nam się spać, a adrenalina nas pobudza. Jeżeli zarządzanie hormonami nie jest prawidłowe, bo jesteśmy zbyt zestresowani, to wtedy możemy mieć problemy z bezsennością.

Aby to zmienić potrzebujemy zresetować układ hormonalny. Można to zrobić poprzez sesję oddechową, gdzie hormony się resetują i wracają do prawidłowych ilości. Zimne prysznice też są pomocne, ponieważ pobudzają, ale potem ciało wraca do prawidłowego naturalnego stanu i można także pójść spać.

sen bezsennosc wim hof

Czy możemy robić zimne podczas przeziębiania, choroby?

Nie, ponieważ nasz system obronny jest osłabiony. Powinniśmy więc skupić się na wzmocnieniu naszego układu odpornościowego. Możemy zrobić to poprzez sesję oddechową, która zmniejsza ilość stanów zapalnych. Zawsze powinniśmy słuchać naszego ciała.

Jak znaleźć czas na ćwiczenia?

Dzięki sesji oddechowej i zimnym prysznicom, nasza biochemia w organizmie działa lepiej, mamy odpowiedni poziom PH. Dzięki temu możeby być znacznie efektywniejsi podczas dnia. Wystarczy poświęcić tylko 20 minut rano i cieszyć się większą produktywnością i samopoczuciem przez cały dzień.

Jakie są ćwiczenia fizyczne w tym tygodniu?

W tym tygodniu ćwiczenia są dość szczególne, ponieważ nie ma żadnych narzuconych ćwiczeń. Praktyka polega na wczucie się we własne ciało i wykonywanie dowolnych ruchów jakie przyjdą nam do głowy i z jakimi dobrze się czujemy. Można leżeć na ziemi, można stać, tańczyć, cokolwiek przyjdzie nam do głowy.

Jak wygląda sesja oddechowa?

Oddychamy tak jak zazwyczaj – wciągamy powietrze do brzucha, klatki piersiowej i głowy.

Podążamy za swoim ciałem, po całym kursie wiemy już jak to robić. Sami decydujemy o tempie w jakim oddychamy i czy wstrzymujemy i na ile powietrze. Robimy to wszystko dla siebie, przekraczamy swój umysł i ciało. Cały czas jesteśmy uważni na siebie.

Jak stosować zimny prysznic w tym tygodniu?

Tak samo jak w poprzednim:

5 minut zimnego prysznica pięć dni w tygodniu

  • dodatkowo zimna kąpiel raz w tygodniu

Jak długo powinny trwać zimne kąpiele?

Powinny one trwać tylko tyle, żeby wejść do wody i się w niej zrelaksować, oddychać powoli i mieć ze sobą kontakt, nie wpadać w panikę. Ten czas to ok 1.5 minuty, nie dłużej.

Przy dłuższym czasie, możemy mieć uczucie, że robi się ciepło. Jest to iluzja, ponieważ ciało w pewnym sensie poddało się i może nam się wydawać, że możemy jeszcze długo posiedzieć w tej zimnej kąpieli. Tak naprawdę, ciało traci kontrolę i powinniśmy jak najszybciej wyjść, ponieważ może to być niebezpieczne dla naszego ciała.

zimna kąpiel

Czy zimna kąpiel może trwać dłużej niż 1.5 minuty?

Tak, ale wcześniej trzeba nauczyć się wchodzić i czuć się dobrze w czasie 1-1.5 minuty. Potem możemy stopniowo wydłużać czas, ale nigdy nie powinniśmy siedzieć dłużej niż 3-4 minuty. Przy wydłużaniu tego czasu może dojść np. do utraty świadomości, więc lepiej nie ryzykować.

Jakie są nasze wrażenia?

W tym tygodniu z powodu wyjazdu zrobiłam krótsze zimne prysznice, nie mniej jednak metoda bardzo mi się podoba i widzę ogrom płynących z nich korzyści. Jak najbardziej chcę kontynuować sesje oddechowe i zimne prysznice brane rano.

Jak się czujemy? Jakie widzimy zmiany po całym kursie?

Postanowiliśmy podzielić zauważone zmiany według kilku kategorii:

Poziom energii

Zdecydowanie więcej energii do działania. Łatwiej nam się też nagrywa filmiki. Wystarczy porównać nasz pierwszy filmik o metodzie Wima Hofa np. z przedostatnim, żeby zobaczyć różnicę.

Kreatywność

Tutaj też zaszła duża zmiana na plus. Mamy coraz więcej ciekawych pomysłów, które realizujemy np. podczas nagrywania filmików.

Odporność na zimno

5 minut zimnego prysznica jest już do przeżycia. Bardzo wzrosła nam odporność na zimno, wcześniej Ela była zmarzluchem, a teraz w pracy to jej jest ciepło i nie ma takich zimnych rąk jak wcześniej. Zaczęliśmy nawet morsować i zobaczyliśmy jak zimne prysznice pomagają i przystosowują ciało do wytrzymania w niskich temperaturach. Za każdym razem było nieco łatwiej.

Siła woli

Szybkie oddechy i branie zimnych pryszniców trenują umysł. Zauważyliśmy, że mamy więcej determinacji także w życiu. Podczas zimnego prysznica trenujemy swój umysł i siłę woli i widzimy jakie to jest ważne. Wcześniej nie widzieliśmy aż tak mocnego połączenia między ciałem, a umysłem.

Układ odpornościowy

Rzadziej chorujemy, a nawet jak już coś zaczyna się dziać np. pojawia się katar, to mija zdecydowanie szybciej.

Stres

Odczuwamy też mniej stresu podczas dnia. Co prawda praktykujemy także medytacje i inne ćwiczenia, więc nie jest to może aż tak widoczne. Na pewno jednak sesja oddechowa i zimny prysznic przyczynia się do zachowania odpowiedniego poziomu PH i biochemii w organizmie. Dzięki temu dużo łatwiej jest nam znosić stresowe sytuacje, a było ich całkiem sporo podczas naszego kursu.

Lepsza wydajność w sporcie

Sylwkowi udało się przebiec półmaraton, do którego przygotowywał się zaledwie 2 miesiące. Zapisał się także na maraton. Dzięki prawidłowemu oddychaniu jego wydajność w sporcie znacznie wzrosła. Ela także praktykuję więcej jogi na co dzień i czuje się mocniejsza. Umie nawet zrobić kilka pompek.

Podsumowanie

Jak najbardziej polecamy wszystkim tę metodę. Jej efekty są warte wysiłku i znacząco podnosi ona jakość życia. Jeżeli szukacie odpowiedzi na pytanie “Jak się zmienić” to ta metoda jest bardzo dobrą odpowiedzią. Trenujesz w niej ciało i umysł, wnikasz głęboko zmieniając się na poziomie biochemicznym oraz zwiększając swoją świadomość. Polecamy wszystkim, którzy chcą przetransformować siebie i swoje życie!

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj za darmo 7 medytacji na start

Zacznij swoją przygodę z medytacją, zmniejsz stres i zadbaj o swoje zdrowie!