Pompki na bezdechu [Wyzwanie 2] Metoda Wima Hofa

Spis treści

Witamy w drugim wyzwaniu z kursu zaawansowanego Wima Hofa. W tym wyzwaniu robimy pompki na bezdechu! We wpisie dowiesz się, na czym dokładnie polega to wyzwanie, jak do niego podejść oraz jakie są nasze doświadczenia.

Pompki na wstrzymanym oddechu (wg Wima Hofa) mają kilka zalet:

  • jesteś w stanie zrobić ich więcej
  • szybciej aktywujesz głębsze partie Twojego mózgu
  • uczysz się zarządzania połączeniem ciało – umysł
Pompki na bezdechu [Wyzwanie 2] 🧘‍♀️ Metoda Wima Hofa

Na czym polegają pompki na bezdechu

Wyzwanie: 1 minuta robienia pompek bez oddychania.

Cel: Połącz swój umysł z tkankami mięśni, głównie ramion i rąk. 

Najpierw wykonujemy sesję oddechową (ok. 30-40 głębokich oddechowych – standardowa sesja oddechowa Wima Hofa)

  1. Wykonaj sesję oddechową
  2. Przenieś uwagę do wewnątrz, poczuj swoje ciało – ważny jest odpowiedni mindset
  3. Ustaw cel – wykorzystaj adrenalinę, aby poradzić sobie z treningiem ramion

Ostatni szybki wdech i przestań oddychać. Uruchamiają się starsze partie mózgu, bo nie oddychamy, a wykonujemy intensywne ćwiczenia (więcej o tym we wpisie o przerywanej hipoksji). 

Trzymanie powietrza na wdechu zmniejsza stany zapalne i zwiększa wydajność układu odpornościowego. Możesz także wykonać to ćwiczenie na wydechu, co jest troszkę trudniejsze. 

Jak to działa

Tlen dostarcza nam energii. Jeżeli nie oddychamy, a wykonujemy wysiłek, to jeszcze szybciej tę energię wytracamy. To uruchamia pień mózgu, reakcję stresu.

W tym ćwiczeniu chodzi o to, aby rozluźniać się w tym ćwiczeniu. Uczymy sie wtedy lepszej reakcji na stres, tworzymy nowe wzorce w naszym mózgu.

pompki na bezdechu wim hof

Dodatkowe wskazówki

  • Dzięki ćwiczeniom oddechowym będziesz w stanie zrobić więcej pompek i to bez oddychania. Za pomocą swojego umysłu i intencji, będziesz mógł wpłynąć na swoje mięśnie. 
  • Ćwiczenie jest bardzo przydatne zarówno dla sportowców jak i zwykłych osób.
  • Nie jest ważna ilość wykonanych pompek, to jest ćwiczenie, żeby odczuwać swoje ciało. Wtedy wpływasz na ścieżki neurologiczne w mózgu i to jest cel tego ćwiczenia.
  • Jeżeli jesteś w stanie wytrzymać 1 minutę bez oddychania, to znaczy, że Twój umysł jest połączony z mięśniami (tak mówi Wim Hof)

Nasze doświadczenia

Nie robię jeszcze idealnych pompek (co widać na nagraniu), ale jestem stanie zrobić ich coraz więcej. 1 minuta to dla mnie dość długo, ale ćwiczenie mi się bardzo podoba i jest to dużo łatwiejsze niż lodowa kąpiel.

Dla Sylwka to ćwiczenie jest dużo łatwiejsze i jest w stanie wykonać dużo pompek. Po tygodniu ćwiczeń czuje, że coraz bardziej rosną mu mięśnie ramion 🙂

Do praktyki używaliśmy nagrania z 1-szego kursu, gdzie było takie wyzwanie związane z wyrzymałością.

Będziemy to ćwiczenie na pewno jeszcze praktykować 🙂

Podobał Ci się ten wpis?

Jeśli tak, to dołącz do naszej społeczności, aby otrzymywać inspirujące materiały o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Dziękujemy!

Ela i Sylwek

Cześć, witamy Cię na naszym blogu o medytacji i ćwiczeniach oddechowych. Chcemy Cię zainspirować naszymi sposobami, dzięki którym jesteśmy bardziej zdrowi i szczęśliwi.

Otrzymaj prezent!

Otrzymaj darmowy kurs wdzięczności

Zmniejsz stres i odczuwaj więcej szczęścia w swoim życiu!